12 Aralık 2013 Perşembe

Bir Canlıyı Öldürmekten Keyif Almak Nasıl Birşey?

Ailemveben.eu'daki yeni yazım
Geçen Pazar sabahı baktım, babam televizyon izliyor, belgesel.
Belgesel izlenir bizim evde, babam özellikle doğa belgesellerini çok sever. Ben vahşi doğa belgesellerinde yırtıcı hayvanların güzelim hayvanları öldürüp parçalama sahnelerini izleyemem, kalkarım hemen televizyonun başından.

Pazar günkü belgeselde karacalardan bahsediliyordu, evin içinde dolaşıp bir şeylerle uğraşırken, belgeseli de dinliyordum. “Bu güzel hayvanları vurmanın en keyifli yanı onları hızla koşarken vurmak, hatta böyle havadayken vurmak” diyordu adam. “Ne???” Televizyona koştum, “vurdu mu yani şimdi, baba bu adam öldürdü mü şimdi bu hayvanı?” Ben doğa belgeseli izlediğimizi sanıyordum, meğer avcılık belgeseliymiş. Adam keyifle devam ediyor, vurduğu güzelim karacayı yerde gösteriyor, “Boynuzların parlaklığına bakın, bir de diğer karacaya bakın”. Adam avcı ve karacaları vurmuş, ballandıra ballandıra anlatıyor. Kamyonetin arkasına yüklüyorlar zavallı karacaları, bu sırada adam anlatmaya devam ediyor, “yeni vuruş şekilleri deneyeceğim, bunları diğer programlarda anlatırım” diyor.

Hayvanın hayvanı öldürmesini izleyemeyen ben, yanlışlıkla avcılık belgeseli izlemiştim yani. Üzüldüm, sinirlendim. Bir canlıyı öldürmenin keyfinden nasıl bahsedebilir bir insan? Böyle bir şeyden nasıl keyif duyabilir?

Durup durup söylendim, “ Koyunu, kuzuyu, tavuğu kesiyorsunuz, balıkları avlıyorsunuz yemek, yedirmek için, tamam. Ama doğada kendi halinde gezinen şu hayvancıklardan ne istiyorsunuz?”
Anlamıyorum ben; zevk için hayvan öldürmeyi anlamıyorum. “Avcılık bir spordur” demesin kimse bana, bir canlıyı öldürmeyi spor olarak asla kabul etmem.
İşin içinde mecburiyet varsa, dağda, bayırda aç kalıp yiyorsa veya başka bir geçim ve karnını doyurma şansı yoksa tamam; ama özel olarak organizasyon yapıp, av partileri düzenleyip gidip ceylan, karaca, kuş vurmak, spor değil, olsa olsa saldırganlık ve öldürme güdüsünün dışavurumudur.
Boğa güreşlerine de aynı nedenle karışıyım. Bunun gelenek olarak ele alınıp yasaklanmamasını da kınıyorum.

“Doğanın dengesi gereği hayvanların ölmeleri gerekiyor” diyebilirsiniz; doğada zaten doğal şartlarla ölüyor hayvanlar, bir de sizin gidip onları koşarken, havadayken büyük bir zevk duyarak kurşunlamanız gerekmiyor.

Karşıyım, hayvanların zevk için öldürülmelerine karşıyım, bir canlıyı öldürürken duyulan zevkin ekranda dile getirilmesine karşıyım…

Selen Genç
İletişimci, Adli Bilimler Uzmanı (M.A.)

Link vermek gerekirse; Ailemveben.eu

Hiç yorum yok: