29 Aralık 2008 Pazartesi

Kış Çorbası

Meşhur sebze çorbamı yaptım yine. Yine diyorum, bu aralar sık sık yapıyorum. Bu çorbanın tarifini hiçbir yerden almadım, öylesine kendim oluşturdum.Tüm kış sebzelerini, ayrıca soğan ve sarımsağı doğrayarak bol suda haşladığım ve içine biraz sıvıyağ biraz tereyağ, tuz, karabiber ve bir de etsu tableti attığım, sebzeler pişmeye başladıktan sonra da içine un ve suyla hazırladığım meyane kattığım harika bir çorba bu. Öyle güzel oluyor ki, özellikle de bu soğukta içimizi ısıtıyor, ayrıca çok da besleyici ve sağlıklı.
Hangi sebzeyi bulursam atıyorum içine. Bugün evde beyaz lahana, karnıbahar, brokoli, havuç vardı. Üç dört yaprak beyaz lahanayı ince ince doğradım, iki büyük çiçek brokoli, iki çiçek karnıbahar, bir büyük havuç, iki patates,bir soğanı küçük küçük doğradım.Hepsini güzelce yıkayıp tencereye koydum, üç diş sarımsağı da doğrayıp ekledim. Bol suda haşlamaya başladım, biraz sıvıyağ, biraz da tereyağ ekledim.Tuz ve karabiber, bir de etsu tableti kırıp ekledim.
Bugün kereviz yoktu evde, kereviz de bu çorbaya harika bir tat katıyor. Kerevizin sap ve yapraklarını da ekliyorum ben, harika bir koku veriyor çorbama. Sebzeler pişer gibi olunca bir tasa bir kaşık un ve yeterince su koyup sıvı kıvamda bir karışım elde ediyorum, meyane deniyor sanırım buna. Bunu da çorbaya ekliyorum, karıştırıp biraz daha kaynatıp ocağın altını kapatıyorum.
Sonuç müthiş oluyor.Renkli, taneli, kıvamlı güzel bir çorba. Bir tabakla yetinemiyoruz, herkes ikişer tabak yiyor. :)

Hiç yorum yok: