5 Aralık 2008 Cuma

Bayram Tatlısı: Revani

Malum, önümüz bayram, bir tatlı tarifi ekleyeyim dedim. Çok sevdiğim bir ablamın verdiği bu revani tarifini siz de deneyin...Ben henüz denemedim, deneyince resmini de çekip eklerim buraya.
Aynen ablamın kelimeleriyle iletiyorum tarifi...

''Hamur tatlısı demişsin, revani nasıl, uyar mı sana? Ben tarifini vereyim aklına yatarsa yaparsın, çok kolay hafif bir tatlı:
3 yumurta , 3 çay bardağı yoğurt , 3 çay bardağı şeker , 3 çaybardağı da irmik , 6 çay bardağı un, bir paket kabartma tozu.
Şerbeti için de 5 su bardağı su, 4 su bardağı şeker ..
Önce kek yapar gibi yumurtayı, yoğurdu, şekeri çırp, irmiği de ilave et. Sonra un, en son da kabartma tozunu ilave ettikten sonra, şöyle bir karıştır, hafif yağladığın tepsiye dök, ver fırına.
Bir taraftan da şerbetini kaynat, pişen revaninin üzerine dök ( her ikisi de ılık olacak), burası önemli, eğer kaynar dökersen, revani lapa olur..Afiyet olsun, ağzın her daim tatlı olsun...''
Sizin de ağzınız her daim tatlı olsun...

Hiç yorum yok: