8 Aralık 2008 Pazartesi

Revani

Birkaç gün önce tarifini yazdığım ve o zaman henüz denemediğim revaniyi, bu sabah yaptım. İlk kez yaptığım için iyi, olacağından pek emin değildim. Ama gerçekten güzel oldu. Fotoğrafını da çektim. Fotoğrafı bir yerde, tarifi bir yerde olmasın diye, tarifini tekrar yazıyorum buraya.
Malzemeler: 3 yumurta , 3 çay bardağı yoğurt , 3 çay bardağı şeker , 3 çaybardağı da irmik , 6 çay bardağı un, bir paket kabartma tozu.Şerbeti için de 5 su bardağı su, 4 su bardağı şeker ...İlk tarifte yağ yoktu, bir çay bardağı da sıvıyağ ekledim ben, yaparken.
Yapılışı: Önce kek yapar gibi yumurta, yoğurt, şeker çırpılıyor, irmik ilave ediliyor. Sonra un, en son da kabartma tozu ilave ediliyor, karıştırılıp hafif yağlanan tepsiye dökülüyor, fırına veriliyor. Ben fırını önceden ısıtmadım. Bir taraftan da şerbet kaynatılıyor, ılıklaşan şerbet, pişen revaninin üzerine dökülüyor. Revani de, şerbet de ılık olacak, sıcak olursa, revani hamurlaşır, lapa olur. Şerbetle ıslanan tatlımızı en son olarak, hindistan cevizi rendesiyle süslüyoruz. Daha sonra da, afiyetle yiyoruz, misafirlerimize ikram ediyoruz....

Hiç yorum yok: