17 Aralık 2008 Çarşamba

'Emel'in ''Oh be'' Köftesi'











Çok güzel bir köfte tarifini paylaşacağım sizlerle. Adı 'Emel'in Oh be'' Köftesi'.
Adından da belli olduğu gibi, bir arkadaşımın, Emel'in tarifi:)
Tarif de, fotoğraf da Emel'den. Köfteyi yapmış, benim isteğim üzerine fotoğrafını da çekip tarifle birlikte bana yollamış. Sağolsun, var olsun. Ben deneyeceğim, umarım sizler de dener ve beğenirsiniz...
Yarım kilo hiç yağsız dana kıyma. 1-2 yumurta (tercihe göre)1 tatlı kaşığı kimyon (ya da ağız tadınıza göre). 1 çay kaşığı karabiber (ya da ağız tadınıza göre).1 tatlı kaşığı pul biber (ya da ağız tadınıza göre).2 dilim bayat ekmek veya o nispette galeta robotta çekilecek.(Ben galeta kullanıyorum)Ağız tadınıza göre tuz. 1 büyük kurusoğan. Yarım demet maydanoz, ince doğranmış. Malzemeyi yoğurup, cevizin yarısı büyüklüğünde yuvarlak köfteler yapın. Çok az sıvıyağda kızartın. Bir yanda da 3 büyük yeşil biberi çok az sıvıyağda öldürün. İçine küp küp doğranmış domatesleri de atıp menemen gibi pişirin. En son bir miktar doğranmış maydanozu ve pişirdiğiniz köfteleri de atıp birlikte 1-2 dakika pişirin. Sonra buharı tüten sıcacık ekmeğin arasına döşeyip yeyin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: