15 Aralık 2008 Pazartesi

Issız Adam

Sonunda ben de izledim Issız Adam'ı!..Ne filmmiş, ne kadar çok sözü edildi. Çok şey dinleyip çok şey okudum hakkında, izlemeden izlemiş kadar oldum. Buna rağmen, gidip izleme hevesim sönmedi, izledim geçen akşam. Güzel bir filmdi. Çağan Irmak filmi olduğu belli oluyordu, özenle çalışılmış, içten, etkileyici; konu güzel, başarılı işlenmiş, oyuncular iyi, müzikler harika...Neden bu kadar çok konuşulmuştu bu film hakkında, neden bu kadar çok gözyaşı dökmüştü hemcinslerimiz, bunu düşündüm çıkışta. Çünkü Çağan Irmak, yine hayattan çok önemli bir noktayı alıp filminin konusu yapmıştı. Kadın erkek ilişkilerindeki çok önemli bir sorun, korku, ve kaçma. Erkek kahramanımız çok bilindik bir erkek tipini simgeliyordu, karşı cinsle ilişkilerini daha çok cinsellik üzerine kuran, duygularını ancak yüzeysel yaşayabilen, sıra aşk, sevgi, beklenti, bağlılık, sorumluluk gibi şeyleri içeren bir ilişkiye geldiğinde korkup kaçan erkek tipi. Kahramanımız gibi uç noktada yaşaması gerekmiyor özel hayatını ve cinselliğini, çevremizde o kadar çok 'Issız Adam' var ki, hepimiz mutlaka tanımışızdır böyle birini, kimimizin erkek arkadaşı olmuştur bir dönem, kimimizin erkek kardeşi veya terkedip giden babası böyle biridir veya sevdiğimiz bir kız arkadaşımız böyle birinin acısını çekmiştir. Çoğumuz buna ağladık bence, hepimizin içinde gizli bir yerlerde bir 'Ada' olduğu için ağladık...
Çağan Irmak'ın yüreğine ve aklına sağlık, böyle güzel bir film yaptığı ve ayrıca herbirimizi kendi ıssızlığımızla böyle ustaca ve nazikçe, birkez daha yüzleştirdiği için...

Hiç yorum yok: